2018 Start 2. Fogyás, erősödés, egészség, minőségibb élet... 2018. 01. 02., kedd, 12:42

Írta: Stefanovics József

1. rész 2018 START! EDZENI KEZDÜNK, ÉLETMÓDOT VÁLTUNK, LEFOGYUNK… HOGYAN?

A leggyakoribb a testkompozíció- a testalkat megváltoztatása. Elsősorban ez fogyást, néha „izmosodást” – az arányok megváltozását („a zsírt akarom eltüntetni, és izmot csinálni belőle, de nem akarok úgy kinézni, mint egy gyúrós..”) jelenti. Mint legutóbb írtam, a helyesen kivitelezett technikákon keresztül az emberi anatómiának, a mozgásnak és az egyéni adottságoknak megfelelő helyesebb testtartásod lesz, ami már önmagában „szebb látványt - jobb testalkatot” eredményez.

A táplálkozás valamilyen szintű ellenőrzése, nyomon követése is szükséges lesz. Óriási szerepe van a sikerben vagy kudarcban. Javaslom, használj étkezési naplót, nagyon sok „átlag embernek” segített ez a céljai elérésében a környezetemben. A legegyszerűbb, könnyebb, gyorsabb a telefonodon. Javaslom mondjuk a Yazio-t, ingyen letölthető és egyértelmű. Természetesen számtalan applikáció létezik.

Ha helyes a terhelés, az edző a céljaidnak megfelelően tervezi a munkádat. A technikák tanulása sportágtól függően minimum 2-3 hónapot vesz igénybe. Igen. Ez nem azt jelenti, hogy ez alatt nem fogsz elfáradni. El fogsz fáradni, ugyanakkor a fókusz a technikák tanulásán lesz, amikkel a jövőben majd nagyon hatékonyan terhelhetsz. Egy túl nagy fizikai terhelés ellehetetleníti a helyes mozgás tanulási folyamatokat.

A helyes testtartás azt is jelenti, hogy a csontjaink oda kerülnek a vázszerkezetünkbe, ahová a leginkább valók. Ők pont erre vannak megalkotva. 206 db csontod van felnőttként. Úgy képzeld el, mint egy tökéletesen megtervezett gépet, ami 206 alkatrésszel működik. És akkor a legoptimálisabb, a leghosszabban fenntartható a működése, ha ez a 206 alkatrész tökéletesen működik együtt. Jobban fognak dolgozni, nő a teljesítményed, és kevésbé vannak túlterhelve a csontok, ízületek, így kevésbé kopnak, roncsolódnak (csökken a mechanikai stressz). Például egy helyesebben kivitelezett guggoló mozdulatban a szalagok is kisebb (optimálisabb) terhelést kapnak, így csökken a sérülés esélye.

Vagy a jól „tartott” vállöv, helyesen egyensúlyozott fej megfelelőbben „elhelyezkedő” bordakosarat eredményez. Így az alatt jobban tud működni a tüdő, ami a szívnek, ereknek, keringésnek, légzésnek, alvásnak stb.. szintén optimálisabb. Javul az életminőség és akár nőhet az élettartam.

Persze egy helyesebben „leejtett”, jobb pozícióban lévő medencecsont kevésbé érzékeny vagy fájó derekat, hátat, hasfalat eredményezhet és persze növekvő fizikai teljesítményt.

Lehet, elsőre kicsit „sok(k)nak , bonyolultnak tűnik, de egy képzett edzővel ez mind könnyen, szinte észrevétlenül tanulható. És csak ez a helyes, fenntartható fejlődés van. Minden más túlzott mértékben lehet ártalmas az emberi test számára.

Ezeknek megfelelően az edzéssel egyértelmű célunk lehet az egészség, az életminőség javulás, kellemesebb hétköznapok megélése.

Természetesen az edzésünk célja lehet a jobb közérzet, ami nem csak az egészségesebb testen keresztül érhető el. Nagyban befolyásolja az is, hogy mennyire vagyunk boldogok az adott mozgás gyakorlása közben vagy ezt követően! Ezt is vegyük figyelembe a sportág választásunknál!

Legyen egy KÉPed az álmodról, akkor lehet elKÉPzelésed a megvalósításhoz, és megszerezheted a KÉPességeket is hozzá. Ebben az esetben KÉPes lehetsz rá ezek nélkül KÉPtelen.


Fel