2018 Start! Edzeni kezdünk, életmódot váltunk, lefogyunk… hogyan? 2017. 12. 22., péntek, 11:40

Írta: Stefanovics József

Ez az írás a tényleges felhasználóknak szól, akik most edzésbe kezdenek. Annyit szeretnék segíteni, hogy ez minél hosszabb távú lehessen és a lehető legeredményesebb. A tények azt mutatják, hogy általában ez nem túl tartós, de lehet az! Rövid igyekszem lenni- hisz nekik nem ez az életük rendező elve, hogy edzenek, így a lehető legegyszerűbben fogalmazok.

Kérlek, küldd el ezt a „segítséget” azoknak, akik edzeni kezdenek/újra kezdenek…

Keress jó szakembert, hidd el ez mindennek az alfája és omegája. Nem, nem „elég”, ha csak nagyon elfáradsz. Értem, hogy erre szükséged van, de nem mindegy miként jutsz „ehhez” az érzéshez és mik járnak vele együtt?

Honnan ismered meg a jó edzőt?

Hiteles szakember. Szükség esetén tud válaszokat, alternatívákat kínálni a szakmai kérdéseidre. Megnézi az elején, milyen állapotban vagy. Tudom… „Milyenben lennék, sza..ban! Ezer éve nem edzettem, fel is szedtem egy keveset..”

Ezért felméri, hogy a tested mennyire alkalmas a mozgásra, milyen állapotban vannak az ízületeid, izmaid, a tested szimmetriája, mekkorák a mozgástartományaid és mennyire vagy fizikailag terhelhető.

Megkérdezi mik a céljaid. Ez sokszor nem olyan konkrét számodra, de fontos lesz megfogalmazni, kialakítani.

Heti 2-3 edzést javasol. Igen, ennyi szükséges ugyanakkor nem váltanék a nulláról, a minden napi tréningekre. Nem, nem lesz fenntartható hónapokon át. Igen, egy komoly változáshoz- egészség, külső megjelenés (test kompozíció), testtartás, érezhetően jobb kondíció a hétköznapokban sok idő szükséges.

Mennyi idő múlva fog látszani, hogy edzel?

Ha jó szakember, akkor az étkezésedről és a pihenési szokásaidról is beszélni fog veled. Furcsa, de ezek minimum ugyanolyan fontosak!

Nem támogatja a „spártai” életmódot és szélsőséges táplálék megvonást vagy edzés terhelést.

Ha mind ezek együtt jelennek meg az életedben, akkor a jó edző először leginkább technikákat tanít, helyesen kivitelezett mozgásokat, mindennek az alapja a jó testtartás. A helyes testtartás ugyanis az egyik legjobb optikai tuning.. Bizony. A váll szélesebb, a mellkas kintebb van, kissé magasabbnak tűnsz, a medence lentebb esik -ezért a has bentebb húzódik. A fej helyesebben „tartott” (egyensúlyozott), így pozitívabbnak, optimistábbnak tűnsz. A nem dolgoztatott izmok kis tartást – tónust kapnak, feszesebbé vállnak. Tehát ha mindenre oda figyelsz a hétköznapokban is, azokból, amiket tanít számodra, akkor szó szerint 2-3 hét alatt már lehetnek észrevehető külsőségei annak, hogy bizony, Te edzeni kezdtél. 

Folytatjuk..


Fel